Nissan püstitas isejuhtiva autoga uue rekordi

Projek algas 2017. aasta juulis ning kannab nime HumanDrive. Projekti eesmärgiks oli autonoomse sõidutehnoloogia arendamine, mis simuleeriks päris inimese sõidustiili nii, et autosõit oleks võimalikult mugav, tõhus ja turvaline. Projektis osales 135 inimest nii Nissanist kui ka üheksa ülejäänud koostööpartneri hulgast. Projekti juhtisid Inglismaal Cranfieldis asuva Nissani uurimis- ja arendusosakonna insenerid.

Rekordiks on 368 kilomeetri pikkune sõiduteekond Inglismaal Cranfieldi tehnikakeskusest Sunderlandi, Nissani autotehasesse. Eriehitusega Nissan LEAF läbis teekonna, ilma et inimkäsi oleks pidanud kordagi sekkuma, kuigi sõidutingimused olid kohati keerukad. Kõrgetasemelisele autole polnud takistuseks vahelduv teekvaliteet kiir- või väiketeedel ega ka keerulised ringristmikud ja teed, millel puudusid kas ääre- või keskmärgistused.

Tänu kaheksale laserskannerile, seitsmele kaamerale, ühele radarile, kuuele autonoomsele sõiduarvutile, kahele autoarvutile ja GPS-süsteemile sõitis elektriauto niisama hästi, nagu juhiks seda päris inimene. Ümbrusest luuakse tajupilt, millest lähtudes süsteem otsustab, kuidas ja kuhu auto sõidab. Ühtlasi pakub see iseennast pidevalt täiendavale tehisintellektile väärtuslikke andmeid.

Briti valitsus on projekti toetanud Ühendatud ja automatiseeritud autode keskuse (CCAV), innovatsioonibüroo Innovate UK ja teiste koostööpartnerite kaudu. Uurimistööks eraldatud kogusumma küündib ligi 147 miljoni Norra kroonini (13,5 miljonit Inglise naela). Üheks põhieesmärgiks oli kõrgetasemelise automatiseeritud sõidukisüsteemi väljaarendamine, mis võimaldaks tulevastel isesõitvatel süsteemidel pakkuda mugavat ja võrdväärset sõidukogemust teel ühendatuma ja automatiseerituma tuleviku poole.

Katsetamisel sai uurimistiim väga olulisi praktilisi kogemusi mitmesugustest olukordadest, mis võivad liikluses teiste autodega tekkida. Näiteks kõrvalepõiked, reavahetus, peatumine ja uuesti sõitmahakkamine. Kokku tehti kolmekümne uurimiskuu jooksul läbi 20 000 kilomeetrit automatiseeritud katsesõitu. See genereeris 37 000 koodirida ja neli miljonit gigabaiti kogutud andmeid. Inimese sõidukäitumist aitasid masinale õpetada 360 projektis osalejat. Selle põhjal sündis kuus patenditaotlust.

Teisalt uuris Human-Drive'i projekt, kuidas õppiva tehisintellekti tehnoloogia võib parandada ühendatud ja automatiseeritud sõiduvahendite kasutuskogemust ja sõitmise mugavust. Kinnisel alal katsetati autodega, millel oli ettevõtte Hitachi Europe Ltd. loodud tehisintellekt, mis on võimeline õppima reaalajas. Kogudes andmeid varasematest liiklusolukordadest ja nende lahendustest, võib tehisintellekt kasutada omandatud kogemust võimaliku olukorra parimaks lahendamiseks tulevikus. Näiteks seda, kuidas mööduda kõige tõhusamalt liikumatust takistusest teel. Seda tehnoloogiat on projektis põhjalikult katsetatud.

HumanDrive'i projekt on aidanud kaasa ka küberturvalisuse arendamisele isesõitvate autode puhul. Katsetati küberturvalisuse tagamise eri meetodeid ja uuriti, millist mõju võib isesõitev sõiduk avaldada transpordisüsteemile.

Sellest uurimisprojektist saadud kogemusi kasutab Nissan tulevaste automatiseeritud sõidusüsteemide väljaarendamisel. Praegu on intelligentne juhiabisüsteem ProPILOT kasutusel mudelitel LEAF, Qashqai ja X-Trail. See võib teatavatel tingimustel aidata nii juhtimisel, kiirendamisel kui ka pidurdamisel. Lisaks aitab süsteem kaasa ka heitgaaside optimeerimisele ummikus seismisel. Samuti suurendab juhiabisüsteem turvalisust, sest autojuhi närvipinge ja väsimus on väiksemad.

HumanDrive'i projektis osalesid järgnevad ettevõtted:

  • Nissan – juhtpartner ja isesõitva sõiduki arendusjuht
  • Hitachi – tehisintellekt inimkontrolli ja -taju rakendamisel
  • Leedsi ülikool – Inimesele omase autojuhtimise mõistmine isesõitva sõiduki arendamisel ja ülevaade riskidest
  • Connected Places Catapult (CPC) – projektijuhtimine, side ja turundus, turvaaspektide vahendamine projektis
  • HORIBA MIRA – katserajatised ja ohutuse tagamine
  • SBD Automotive – küberturvalisus ja autonoomse operaatorliidese (HMI) uuringud (inimese ja masina vaheline liides).
  • Cranfieldi ülikool – katsetamiskoht ja toetus isesõitmisel
  • Atkins Ltd. – küberturvalisuse raamistik
  • Aimsun Ltd – uuringud isesõitva auto mõju kohta transpordisüsteemile
  • Highways England – arusaamine taristu tähtsusest isesõitva sõiduki arendamisel

# # #

Teave Nissan Motor Co. Ltd. kohta
Nissan on üleilmne sõidukitootja, kes müüb kaubamärkide Nissan, INFINITI ja Datsun all rohkem kui 60 mudelit. 2017. majandusaastal müüs ettevõte üle maailma rohkem kui 5,77 miljonit sõidukit, teenides 11,9 triljonit jeeni tulu. 1.aprillil 2017 tegi ettevõte algust NISSAN M.O.V.E 2022 6-aasta pikkuse kavaga, mille eesmärk on aastaeelarve tulude kasv 30% võrra 2022 aasta lõpuks 16,5 triljoni jeeni võrra.  Kumulatiivne vaba rahakäive 2,5 triljonit jeeni. Osana Nissan M.OV.E. 2022 plaanist kavatseb ettevõte laiendada oma liidripositsiooni elektriautode vallas, mida sümboliseerib maailmas enim müüdud elektriauto ajaloos – Nissan LEAF. Nissani üleilmsest peakontorist Yokohamas Jaapanis hallatakse ettevõtte tööd kuues piirkonnas: Aasia ja Okeaania, Aafrika, Lähis-Ida ja India, Hiina, Euroopa, Ladina-Ameerika ja Põhja-Ameerika. Nissanis töötab globaalselt 247 500 inimest. Nissan ja Prantsuse tootja Renault on Renault'-Nissani liiduna teinud koostööd alates aastast 1999. Aastal 2016 omandas Nissan 34% Mitsubishi Motorsi aktsiatest ja sellega sai Mitubishi Motorsist liidu kolmas liige. Renault-Nissan-Mitsubishi on täna maailma suurim autotootjate liit, müües aastas kokku rohkem kui 10,6 miljonit sõidukit 2017. aastal.

Nissan Euroopas
Nissan on üks Euroopas paremini esindatud meretagustest tootjaist, kes pakub disaini, teadus- ja arendustöö, tootmise, logistika ning müügi ja turunduse valdkonnas tööd enam kui 16 000 inimesele. 2018 aastal toodeti Nissani tehastes Suurbritannias, Hispaanias ja Venemaal üle 600 000 sõiduki, mille hulka kuuluvad auhindadega pärjatud crossover'id, tarbesõidukid ja maailma populaarseim elektriauto Nissan LEAF. Võttes eesmärgiks saavutades null emissiooni ja null surmaga lõppenud õnnetusjuhtumit teedel on Nissan juhtiv intelligentse mobiilsuse visiooni looja. Nissani tooted ja tehnoloogiad on disainitud läbi 360 kraadise tuleviku spektri, et kinnitada ettevõtte otsuseid, kuidas me autodega sõidame, kuidas neid energiaga varustame ja ümbritsevasse maailma integreerime.

Nissan Nordic Europe OY põhitegevuseks on Nissani sõidukite ja varuosade import ning hulgimüük Nissani edasimüüjatele Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Rootsis, Norras ja Taanis. Nissan Nordic Europe Eesti kontor asub Tallinnas Osmussaare tee 10 ning haldab Baltimaade edasimüüjaid. nissan.ee/

Rohkem infot meie toodete, teenuste ja pühendumusele jätkusuutlike transpordilahenduste kohta leiate kodulehelt nissan-global.com. Jälgi meid Twitteris @NissanMotor

Rohkem infot:

Margus Mikk, Country Manager
Tel +372 502 4304
mmikk@nissan-europe.com

Henri Daum, Marketing Manager
Tel +375 5343 5754
hdaum@nissan-europe.com

Marina Maneas Bakkum, Communications Director, Nissan Nordic Europe
Tel +47 9002 1343
mmaneasbakkum@nissan-europe.com