NISSAN TUTVUSTAS OPPAMA TEHASES JUHITA PUKSEERIMISSÜSTEEMI

Nissan Motor Co., Ltd. andis täna teada, et Nissani Oppama tehases hakatakse kasutama täisautomaatset nutikat sõidukite pukseerimise tehnoloogiat Intelligent Vehicle Towing (IVT).

Nissan on töötanud selle nimel, et muuta seos inimeste, autode ja ühiskonna vahel põnevamaks. Selline vaatenurk kuulub ettevõtte nutikate transpordilahenduste nägemuse alla, mis on raamistik viisi jaoks, kuidas autodega sõidetakse ning kuidas neid varustatakse energiaga ja integreeritakse ühiskonda. See uus projekt, mis kasutab kaardistamise ja suhtluse tehnoloogiat nutika täiselektrilise auto ühendamiseks tehase taristuga, on samm edasi Nissani nutika lõimumise strateegia elluviimisel.

Teave tehnoloogia kohta

IVT-süsteem kasutab modifitseeritud Nissan LEAFi, mis pukseerib valmis sõidukeid vedavaid platvorme autonoomselt tehase peale- ja mahalaadimispunktide vahel.

Erinevalt tavapärastest osade transportimiseks kasutatavatest automaatjuhtimisega sõidukisüsteemidest, mille jaoks tuleb tihti paigaldada rööpad või suurtes kogustes magnetlinti, ei vaja see süsteem toimimiseks eritaristut. Puksiir on varustatud kaamerate ja laserskanneritega, mis tuvastavad sõiduradade tähistusi, teeservi ja võimalikke takistusi või ohte sõiduki ümber. Sõiduk võrdleb saadud teavet kaardiandmetega ja tuvastab oma asukoha, et leida tee sihtkohta ilma välise abita. Puksiir liigub tehase kiiruspiirangute piires ja peatub takistuse või ohu tuvastamisel automaatselt ning jätkab sõitu siis, kui tee on vaba.

Pukseerimismarsruuti saab hõlpsalt muuta, et kohanduda muudatustega tootmisprotsessides või sõiduki transpordimarsruutides. Kõik juhita puksiirid on ühendatud keskse liikluskontrolli süsteemiga, mis jälgib iga sõiduki asukohta, sõidukiirust, järelejäänud aku mahtu ja tööolekut. Kui kaks juhita puksiiri saavad ristmikul kokku, määrab juhtsüsteemi algoritm, millisel sõidukil peaks olema eesõigus. Hädaolukorras peatab süsteem mõlemad sõidukid.
 

Arendustöö taust

Oppama tehase praegune logistikasüsteem näeb ette, et juhtide meeskond transpordib valmis sõidukid tootmisliini lõpust vastavale sadamasillale, kus need laaditakse laevadele. IVT kasutuselevõtt võimaldab Nissanil tootmist tõhusamaks muuta.

Alates süsteemi esimesest proovikäitusest ligikaudu aasta tagasi on tehases tehtud rohkem kui 1600 katsetust. Saadud andmeid on kasutatud süsteemi töökindluse suurendamiseks tehase piires. Välja töötati ka ohutus- ja tõrkekindluse süsteem, et tegeleda võimalike ohtude või ootamatute tingimustega, mis võivad IVT-süsteemil autonoomse sõitmise ajal tekkida, nt halb ilm ja vähene valgus. Nissan jätkab Oppama tehases süsteemi katsetamist ja uurib selle kasutuselevõtu võimalusi ka teistest toomistehastes nii Jaapanis kui ka muudes riikides.

Nissan on autonoomse sõidutehnoloogiaga tegelenud juba aastakümneid. Augustis tõi ettevõte turule auhindadega pärjatud autonoomse sõidutehnoloogia ProPILOT, mis on mõeldud kasutamiseks maanteel ühe sõiduraja piires. IVT demonstreerib järjekordselt Nissani terviklikku transpordilahenduste kontseptsiooni, näidates, et juhivabal tehnoloogial on eeliseid ka väljaspool personaalset kasutust.

Projekti kaudu saadud andmed ja teadmised aitavad autonoomset sõidutehnoloogiat laiemalt kasutusele võtta, et pakkuda klientidele ja ka ühiskonnale uusi lahendusi.