NISSANI ENIM MÜÜDUD LEAF TÄHISTAB VIIENDAT AASTAPÄEVA JA 200 000 AUTO LÄBIMÜÜKI

Nissan tähistab viiendat aastat elektriautode (EV) turu liidrina tänu rekordeid purustavale täiselektrilisele autole Nissan LEAF. Nissan, kes on muutnud elektriautode sõiduomadusi, praktilisust ja üldsuse arvamust kogu maailmas alates turuletulekust 2010. aastal, on saavutanud elektriautode tehnoloogia osas vaieldamatu liidripositsiooni.

Viis aastat haruldast edu 

Nissan LEAF on praegu sama progressiivne ja uuenduslik kui viis aastat tagasi. Ükski teine tootja ei ole tootnud nii palju elektriautosid ega läbinud nii palju heitmevabu kilomeetreid. Nissan LEAFi kliendid ületasid just kahe miljardi kilomeetri piiri, mis võrdub 2600 reisiga Maalt kuule ja tagasi. Vastavalt viie aasta müügimahul põhinevale oletusele aitas see tähelepanuväärne saavutus ära hoida 328 428 tonni CO2 õhku paiskamise.

 

Samuti toimetab Nissan jaanuaris kohale oma 200 000. LEAFi, mis teeb sellest ametlikult maailma kõige populaarsema ning edukama elektriauto. 90% LEAFi kogumüügist toimus USAs, Jaapanis ja Euroopas. Liidripositsioonil on USA rohkem kui 90 000 müüdud sõidukiga, sellele järgnevad Jaapan (50 000) ja Euroopa (40 000).

Seda on kogu maailmas pidevalt tähistatud sestsaadik, kui esimene Nissan LEAF vuras tootmisliinilt maha. Nissan LEAF on korjanud üle 92 auhinna, sealhulgas aasta auto tiitli Jaapanis ja Euroopas, rääkimata väga prestiižse auhinna – maailma aasta auto tiitli – võitmisest. 

Nissani elektriautode pärand ulatub tänu Tama elektriautole 68 aasta taha. Elektriautode aku  ettevõttesisele  teadus- ja arendustööle pühendunud Nissan on tsink- ja nikkelhüdriidaku asemel kasutusele võtnud liitiumioonaku. Ettevõte tõi 1996. aastal edukalt turule maailma esimese liitiumiooniakuga elektriauto, Prairie Joy. Selle käigus saadud teadmised ja kogemused andsid Nissanile suure eelise konkurentide ees ning tulemuseks oli ajaloo esimene seeriatootmisesse jõudnud elektriauto Nissan LEAF.

Nissan on teada andnud, et ta on investeerinud elektriautode projektidesse üle 500 miljardi Jaapani jeeni ning tal on ambitsioonikas plaan veelgi laieneda, sest nõudlus puhaste, ökonoomsete ja taskukohaste elektriautode järele üha kasvab.

Ent Nissani elektriautode alaseid inseneriteadmisi ja investeeringuid ei demonstreeri ainult LEAF – ettevõte on teatanud, et üle kogu maailma on saadaval peaaegu 10 000 CHAdeMO kiirlaadijat. Nende kiirlaadijatega saab LEAFi laadida aku tühjenemise hoiatusest 80% laetuseni vaid 30 minutiga. Jaapan on võtnud eestvedaja rolli 6000 laadijast koosneva üleriigilise taristu väljaarendamisel, mis teeb sellest maailma suurima kiirlaadimisvõrgu. 

Elektriautode uue tuleviku rajamine – järgmised viis aastat

Uue 30 kWh akuga, millega pikeneb läbisõit ühe laadimisega rohkem kui 20%, varustatud 2016. aasta Nissan LEAF tuli müügile novembris USAs, sellele järgnevad Jaapan (2015. aasta detsembris) ja Euroopa (2016. aasta jaanuaris).

Kuna elektriautode tehnoloogia tase üha paraneb, usub Nissan, et selline muutus puhtamate ja ökonoomsemate heitmevabade sõidukite suunas tagab oluliselt parema õhukvaliteedi ning madalama mürataseme.

„Elektriautode tehnoloogia on jätkuvalt Nissani tootearendustöö keskmes. Meie teedrajavate elektriautode tehnoloogiate ja muude nutikate lahenduste ja uuenduste ühendamisel liigub Nissan auotranspordi heitmevabale tulevikule lähemale.

Meie loodud tehnoloogiaga muutub transport turvalisemaks, puhtamaks, ühendatumaks ja põnevamaks. See on uuenduse jõud. Ning just seda võib Nissanilt oodata," ütles Nissani president ja tegevjuht Carlos Ghosn.

Nissan kiirendab oma püüdlusi heitmevaba ühiskonna elluviimiseks elektriautode ning elektriautodega seotud tehnoloogiat ja äri kasutavate uuenduste edasiarendamise ja populaarsemaks muutmise teel.