NISSANI CROSSOVER’ITE VEEKINDLUSE KATSETEL KALLAB NAGU OAVARREST

  • Iga uus Nissani crossover läbib väljatöötamise käigus nn nõudepesumasina katse.
  • Igale Qashqaile, Juke’ile ja X-Trailile pritsitakse 24 000 liitrit vett, millest iga piisk võetakse ringlusse.
  • Täiendav survepesuri katse tagab selle, et niiskus ei pääse auto salongi.

Te ei paneks oma autot nõudepesumasinasse, kuid just seda teeb Nissan iga uue turule toodava mudeliga. Loomulikult ei õnnestu teil panna tõelist Qashqai crossover’it kodumasinasse ... seepärast on Nissani Euroopa tehnilisel keskusel olemas suurendatud versioon, kuhu mahub täismõõdus sõiduk.

Auto kerele pritsitakse iga nurga alt tuhandeid liitreid vett ning kvaliteetseima veekindla tihenduse tagamiseks kaasneb selle protsessiga sõrmeotste abil tehtav ülevaatus. Seda ilmselgetel põhjustel ka mussoonkatsena tuntud katset tehakse korduvalt kõikide Nissani laia mudelivalikusse kuuluvate autode ja kaubikute väljatöötamise käigus.

Alguses kallatakse autole 24 000 liitrit vett. Kõige karmima osa käigus langeb autole üle 1000 liitri vaid 15 minuti jooksul, mis võrdub ühe meetri sademetega. 

Nissani Ühendkuningriigis Cranfieldis asuva tipptasemel rajatise insenerid oleksid võinud hõlpsalt muuta selle katse täisautomaatseks. Ent arendusprogrammi ranguse ning maailma ilmastiku seisukohast ei oleks see lihtsalt piisavalt nõudlik. Selle protsessi puhul peavad Nissani mehaanikud ründama sõiduki tihendeid survepesuriga, mille töörõhuks on 150 baari. See on märgatavalt võimsam kui paljud tavalised kodus kasutamiseks mõeldud seadmed, mille töörõhk on 110 baari.

Carl Sandy on üks Nissani inseneridest, kes aitas rangeid katsestandardeid välja töötada. Ta selgitas: „Üks meeskonnaliige viibib autos koos kõrglahutusega endoskoobiga, et vaadata paneelide sisemusse, otsides pisimatki veepiiska, mis võis tihendist läbi tungida." Carli meeskond pöörab detailidele sellist tähelepanu, et monteerib isegi lahti kogu salongi, veendumaks, et sinna poleks sattunud piiskagi vett.

Kogu programmi – mussoonkatse ja survepesu – vältel kasutatakse kuni 30 000 liitrit vett. See veehulk on üle 2000 korra suurem kui keskmise nõudepesumasinatsükli jooksul. 

Selline pillav veekasutus võib näida raiskamisena, kuid tähtis on see, et kanalisatsioonitorru ei lähe piiskagi vett. Vesi filtreeritakse tagasi hiigelpaaki, mis on valmis märjaks kastma järgmist kambrist läbi käivat autot. Vee ringlussevõtt on sama oluline kui klientide kuivana hoidmine. 

Nissani katsestandardid on Lääne-Euroopa suhteliselt mõõduka kliima ja teede jaoks piisavad, kuid need on ka äärmuslikumate keskkondade jaoks piisavalt karmid. 

Carl lisas: „Ranged katsed on olulised, sest mitte kõik turud pole ühesugused. Näiteks, Venemaal on kaubanduslike survepesurite töörõhk suurem, et toime tulla tänavaporiga. Katsestandardite pideva täiustamise kaudu tagame, et meie autod suudavad vastu panna kõige nõudlikumatele sõidunõudmistele Euroopas.”